Contactformulier

Bel mij later terug

Contact

Nieuwe IT-infrastructuur voor MTC

Cases Nieuwe IT-infrastructuur vo...

Mainport Tankcontainers Services (MTC) is een bedrijf in de Botlek dat tankcontainers reinigt, repareert en verkoopt – het is een business die continu doorloopt.

MTC is een modern bedrijf: zo worden schades aan containers direct vastgelegd in een webapplicatie. Alles gaat snel en efficiënt: het bedrijf is gericht op het uitvoeren van zoveel mogelijk reparaties en taxaties. Zij moeten te allen tijde in verbinding staan met hun netwerk om hun werkzaamheden uit te kunnen voeren. Alle IT-middelen dienen dus altijd beschikbaar te zijn.

 

Welke problemen hadden ze?

Doordat de werkzaamheden bij MTC nooit stil liggen, staat de IT-infrastructuur flink onder druk. Er waren vaak issues met de opslag, het up and running houden van de installatie, het serverpark en de netwerkinfrastructuur.
Ook waren de applicaties vanaf de trucks vaak slecht bereikbaar. Zonde, want ze moeten continu in verbinding staan met hun applicatie voor opdrachten en mutaties.
Aan NI20 de schone taak om de IT-infrastructuur te verbeteren! Echter kon MTC het werk niet stilleggen, zodat wij werkzaamheden konden uitvoeren. Dat zou te duur zijn voor MTC, want tijd is immers geld.

 

Hoe heeft NI20 dit probleem opgelost?

Door zoveel mogelijk werkzaamheden vooraf voor te bereiden, konden we de optimalisaties doorvoeren zonder dat MTC het werk daadwerkelijk stil hoefde te leggen (migreren zonder downtime).

We hebben een geheel nieuwe server infrastructuur met moderne opslag (all flash) geïntroduceerd. Een aangesloten apparaat kan nu altijd via meerdere verbindingen communiceren met industriële installaties, het internet en eigen applicaties. Mocht er door storing een verbinding uitvallen, dan vangen de andere verbindingen het op.

Het resultaat? De IT-middelen van MTC zijn altijd beschikbaar. Er kan een server uitvallen, er mag een update mislukken, alles blijft functioneren. Precies wat een bedrijf als MTC nodig heeft!

 

Hoe verloopt het contact met NI20?

Net als alle andere klanten voor wie wij een opmaat IT-infrastructuur hebben ontworpen, mag MTC ons 24/7 bellen. Zelfs op eerste kerstdag. Wij kunnen dit makkelijk zeggen omdat er niet gebeld gaat worden om storingen te melden. Het storingslevel is drastisch omlaag gebracht. De gehele installatie wordt gemonitord. We richten ons vooral op optimalisatie en preventie.

Terug naar overzicht

Ben jij klaar om je bedrijf aan te sluiten op de toekomst?

Wij geven je graag eerlijk advies over hoe jouw IT omgeving beter en efficiënter kan.

Bel +31 85 4873450 of laat NI20 contact met je opnemen

Bel mij terug

Stuur een e-mail naar NI20

E-mail